Porota
Jubilejní 30. ročník přivítá výjimečně hvězdnou porotu, složenou z těch nejlepších kreativců, které kdy česká reklama vychovala. Jejím předsedou bude Jamie Mandelbaum, Chief Creative Officer Europe agentury VMLY&R. Porota zasedne 18. a 19. dubna 2023.
Prezident poroty
Jaime Mandelbaum
CCO, VMLY&R EUROPE
Jaime Mandelbaum má na svém kontě práci napříč třemi kontinenty pro značky, jako jsou adidas, Absolut Vodka, Bel, BBC, BMW, Chanel, Coca-Cola, Danone, Erste Bank, Forbes, Harley Davidson, ING, Lavazza, LG, Marks & Spencer, Nike, Playstation, Volvic a Vodafone. Narodil se a vyrostl v São Paulu, je šéfem kreativního oddělení VMLY&R Europe, kde je zodpovědný za dohled nad kreativními produkty sítě ve všech jejích evropských kancelářích. Stejnou funkci zastával i v Y&R a významně se podílel na oceňovaných projektech, když byla Y&R v Cannes 2017 vyhlášena regionální sítí roku v regionu EMEA. Předtím byl zodpovědný za střední a východní Evropu a pod jeho vedením se Y&R stala nejoceňovanější sítí v celé střední i východní Evropě na festivalech v Cannes v roce 2014 a 2015 a také vyhrála šest ocenění Grand Prix na cenách Golden Drum v roce 2015. Jeho úsilí přineslo České republice první a druhé ocenění Golden Lion v Cannes. Vystupuje na akcích zaměřených na inovace a kreativitu po celém světě, byl členem poroty na všech významných reklamních festivalech a v roce 2018 byl jmenován do Síně slávy Golden Drum. Jeho práce byly oceněny na festivalech v Cannes, ADC New York, The One Show, D&AD, Clio, London International, Eurobest, NY Festivals a ADC Europe.
Členové poroty
Petr Vlasák
CREATIVE DIRECTOR, CZECH PROMOTION GROUP
Vystudoval pražskou VŠE, kde nyní i přednáší. Přes působení v marketingu zmrzliny Algida se dostal do Grey Praha a pak k Edovi Kaubovi do Saatchi & Saatchi, kde působil jako textař. Po sedmi letech si troufnul na kreativního ředitele v DDB, ale nebyl na to sám, potkal tam Richarda Stiebitze, se kterým následujících šest let sbírali ceny a tužili přátelství v DDB a Saatchi II. Pak Petr přijal nabídku zlínské agentury Comtech, kterou táhl následujících 15 let a získal s ní ADC Czech Creative Awards, nominace na Golden Drum, bronzové Clio a účast v neziskovém výběru Cannes Lions.
Teď se věnuje tvorbě strategií a vedení kreativy v největší české agentuře Czech Promotion. Do poroty byl zvolen členskou základnou Creative copywriters clubu, který letos slaví 25 let. Petr má větší radost z manželky a tří dětí než ze lva z Cannes, kterého nemá.
Dora Pružincová
CHIEF CREATIVE OFFICER, DDB PRAGUE GROUP
Dora Pružincová začala svou reklamní kariéru před 14 lety jako copywriterka. Dnes vede kreativu v pražské pobočce DDB a její práce obdržela řadu lokálních i mezinárodních cen včetně 14 prestižních lvů z Cannes. Jako jeden z nejmladších a zároveň nejoceňovanějších kreativních lídrů v Česku se objevila i na seznamu Forbes 30 pod 30. (To bylo ale už před pár lety, do první agentury nastupovala plnoletá.)
Martin Charvát
IDEA MAKER, HAZE
Martin Charvát pracuje v reklamě už téměř třicet let. V současnosti jako Idea Maker v agentuře HAZE věnující se inovacím v komerční komunikaci. Během své kariéry posbíral desítky kreativních ocenění u nás i ve světě včetně cen Clio, The One Show, D&AD či Cannes Dove. Zasedal nebo předsedal v porotách ADC Czech Creative Awards, slovenského Zlatého klince, festivalu Golden Drum, v New York Festivals, PIAF, Cresta Awards a dalších. O kreativitě v reklamě přednáší na Vysoké škole ekonomické a na Vysoké škole kreativní komunikace.
David Suda
CREATIVE DIRECTOR, WMC/GREY
David Suda je kreativním ředitelem a partnerem v agentuře WMC/GREY. Čtvrtým rokem vede klub ADC Czech Republic. Je frontmanem kapely BTnJ hrající německou dechovku s prvky anglického golfu. Rád jezdí na silničním kole s cykloskupinou Dementi. Druhým rokem bere online hodiny klavíru přes WhatsApp a ve volných chvilkách se věnuje youtubovému kanálu o karavaningu.
Juraj Kováč
CREATIVE & STRATEGY DIRECTOR, THIS IS LOCCO
Copywriter, ideamaker, v minulosti občasný designér a náhodný programátor. V agentuře THIS IS LOCCO tvoří crossline kampaně, které spojují kulturu, kreativitu a technologie, které přináší zážitek zákazníkům a zisk klientům. S týmem získal 2x za sebou ocenění Digitální agentura roku a v roce 2022 titul Agentura roku. Pracuje na značkách z různých oblastí od FMCG, healthcare přes finanční služby až po tech a automotive. Jeho kampaně získaly více jak 100 cen za kreativitu a efektivitu ze slovenských i mezinárodních soutěží včetně Grand Prix na Zlatém klinci. S prací Bejby Blue pro Tatra banku získal v roce 2022 kromě jiného ocenění Global Grand Effie contender a stříbrnou Euro Effie. Jako prezident klubu nejoceňovanějších kreativců, ADC Slovakia pomáhá kreativní branži s cílem nadchnout pro ni novou generaci kreativců.
Klára Palmer
EXECUTIVE CREATIVE DIRECTOR, MCCANN PRAGUE
Klára Palmer je ECD agentury McCann Prague a členkou výboru ADC Czech Republic. V reklamním světě se pohybuje více než 15 let, během nichž pracovala v agenturách různých velikostí a zaměření – DDB, Proximity Prague, Nydrle či Young & Rubicam. Je několikanásobně oceněnou textařkou a kreativní ředitelkou, a to jak cenami lokálními, tak i mezinárodními. Má mnohačetné zkušenosti s účastí v porotách kreativních soutěží, od lokálních ADC Czech Creative Awards po Cannes Lions.
Dejan Štajnberger
EXECUTIVE CREATIVE DIRECTOR, VCCP PRAGUE
Dejan Štajnberger se narodil v Bělehradě a svou kariéru zahájil téměř před 30 lety v Saatchi & Saatchi Balkans. Od té doby působil v kreativních agenturách Euro RSCG v Praze a Lisabonu. Posledních 13 let působí jako výkonný kreativní ředitel ve VCCP Praha. Je držitelem řady místních, regionálních i mezinárodních kreativních ocenění a držitelem ceny ADC Zlatý Ohníček za mimořádný přínos české reklamě. Dejan byl členem mnoha mezinárodních porot a letos je počtvrté porotcem ADC Czech Creative Awards.
Petr Čech
CREATIVE DIRECTOR, HAVAS
Jako dítě snil o tom, že bude jezdit na zadním sedadle diplomatického Mercedesu. Do práce ale nakonec jezdí v elektrickém Porsche, které uveze až 110 cestujících. I tam si člověk občas sedne. Hlavně že mu to vyšlo s nálepkou CD. Petr je kreativní ředitel v Havas Prague. Po 17 letech v reklamě dobře ví, že tenhle obor sice není takové hogo fogo jako diplomacie, ale hogo ještě pořád jo. Nebo spíš ho, ho! To když se svým týmem dostane další kreativní ocenění. A že jich bylo: ADC*E, Eurobest, Epica, Golden Drum, Piaf, ADC Czech Creative Awards. První tužku si jako copywriter ořezal v Leo Burnett a pokračoval přes Kaspen, Leagas Delaney a Y&R, kde stál u zrodu ikonického konceptu dvou kecek a přejmenoval GE na Monetu. Pomohl taky nastartovat kreativní komunikaci Českých drah; i díky tomu se jeho domovský Havas stal nejoceňovanější agenturou na ADC Czech Creative Awards 2019.
Tomáš Belko
EXECUTIVE CREATIVE DIRECTOR, OGILVY CZECH REPUBLIC
Tomáš Belko je už od roku 2007 Executive Creative Director Ogilvy Czech republic. Je spoluautorem řady kampaní oceněných mezinárodními kreativními cenami a cenami za efektivní reklamu Effie. V oboru působí už 26 let, a to od roku 1997, kdy působil jako copywritter v reklamní agentuře BBK. Kromě reklamy se věnuje také písňovým textům, literatuře a scenáristice.
Tereza Svěráková
CREATIVE DIRECTOR, OAK PRAGUE
Před založením vlastní agentury OAK (One of a kind) působila Tereza osm let jako CCO a nakonec jako CEO agentury Young & Rubicam Prague (nyní VMLY&R). Tereza je jednou z nejoceňovanějších kreativců na českém trhu a za svou práci získala již řadu ocenění včetně LIA, Clio, D&AD, One Show a Cannes Lions. Na všech těchto festivalech působila také jako členka poroty, stala se i první Češkou, která zasedla v porotě nejprestižnějšího světového reklamního festivalu Cannes Lions. V roce 2017 ji mezinárodní časopis o reklamě Adweek označil za globálního lídra a jednoho z nejlepších reklamních tvůrců a ikon současného reklamního průmyslu.
Lester Tullett
CREATIVE DIRECTOR, KASPEN/JUNG von MATT
Lester začal svou tvůrčí kariéru v Aucklandu na Novém Zélandu jako paste-up umělec, tedy tvorbou grafického designu, který se dělal ještě před Macem. Před ročním působením v Londýně v JWT pracoval pro různé kreativní agentury, ale jako pravý kivi pocházející z druhého konce světa, musel v rámci své kariéry hodně cestovat. A tak se v roce 1998 přestěhoval do Prahy jako Head of Art v Leo Burnett a po přežití českého kulturního křtu ohněm strávil dalších 5 let jako kreativní ředitel české pobočky mezinárodní agentury Cayenne Communications, kde se podílel především na projektech pro firmu Škoda Auto. V roce 2007 pak přešel do Kaspenu jako kreativní ředitel a partner a v roce 2009 pomohl ke Kaspenu přidat 3 písmena JvM (Jung von Matt) – spojení, které Kaspen dostalo do evropské kreativní extraligy. Přestože 16 let pomáhá Kaspenu udržet se stabilně vysoko na seznamu českých kreativních agentur a už se mu objevují sem tam šediny, stále má více energie než většina ostatních. A mezi kreativní ocenění, kterými se může chlubit, patří např. několik mezinárodních cen a více než 100 ocenění ADC... Což je bezpochyby nejvíc ze všech kiviů žijících v Praze (asi tak o 100).
Radouane Hadj Moussa
CREATIVE STRATEGIST, FREEDOM AGENCY
Radouane Hadj Moussa aktuálně působí ve Freedom Agency jako Creative Strategist & Partner. V minulosti pracoval na pozici šéfa marketingu a kreativní strategie (head of marketing and creative strategy) pro ODS, kde byl také tvůrcem vítězné kampaně SPOLU do sněmovních voleb v roce 2021. Předtím působil v agenturách Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, McCann či Mark BBDO a zastával více než 8 let roli kreativního ředitele v DDB Prague. V letech 2013 až 2019 předsedal tuzemskému klubu reklamních tvůrců Art Directors Club. Byl členem v porotě mnoha českých a mezinárodních festivalů a v průběhu své kariéry získal nespočet cen za kreativitu.
Experti poroty
Lumír Kajnar
GRAPHIC DESIGNER AND BRAND IDENTITY CONSULTANT
Lumír Kajnar je nezávislým grafickým designérem, tvůrcem log a poradcem v oblasti identity značek. Už během studií na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně nastoupil jako grafik do Young & Rubicam a v roce 2003 pak do Leo Burnett. Za svou práci byl několikrát oceněn v českých i mezinárodních soutěžích. V roce 2005 vyhrál národní kolo soutěže Young Lions. Dvakrát bojoval ve finále o lva v Cannes. Posledních 15 let působí samostatně a je podepsán jako tvůrce log českých skautů, ragbistů a triatlonistů, iniciativy Česko.digital a služby Liftago. Navrhl architekturu vizuální identity Univerzity Tomáše Bati, Kooperativy a Letiště Praha. Pracuje na komerčních zakázkách pro Českou spořitelnu stejně zapáleně jako na výroční zprávě pro neziskovou organizaci Hlídač státu. Několik let graficky glosuje aktuální domácí i světové události na sociálních sítích a na obálkách Deníku N.
Roman Biath
CREATIVE AND STRATEGY LEAD, ZARAGUZA
Roman začal s reklamou a komunikací před třinácti lety v tehdejší digitální jedničce na trhu – Nydrle Digital (dnes součást Publicis Groupe). Nyní pracuje již 7 let jako stratég a poslední 2 roky také jako kreativní leader ve fullservisové agentuře Zaraguza. Jako první Slovák získal 4 ocenění na soutěži mladých talentů reklamy – Young Lions ČR. Českou republiku reprezentoval 2x na světovém finále Cannes Lions v kategorii do 30 let. Kromě toho je držitelem cen ADC Awards, Google Works nebo Effie. Nejefektivnější kampaně také hodnotil mezinárodně, a to hned v Bruselu či Bratislavě. V porotě ADC zasedne letos poprvé. O reklamě vede přednášky pro studenty, neziskovky a o inspiraci v komunikaci píše na Mondaykick.me.
Pavel Flégl
HEAD OF BRAND EXPERIENCE, FLO
Pavel stojí v čele nově vzniklého brand experience studia v konzultační agentuře FLO. Ve své práci se soustředí na definici značek, tvorbu distinktivních asetů a následný brand guardianship a implementaci do digitálního prostředí. Ve světě kreativy a komunikace se pohybuje od roku 2007, kdy založil digitální agenturu Bistro. V letech 2012–2014 sbíral zkušenosti v Leo Burnett v Kuala Lumpur. Po svém návratu do České republiky působil jako kreativní ředitel agentury Isobar, která je součástí globální sítě Dentsu. Během své kariéry Pavel posbíral více jak 50 ocenění a zasedal v porotách na domácích i mezinárodních soutěžích.
Ivan Zachariáš
REŽISÉR
Ivan absolvoval katedru dokumentární tvorby na pražské FAMU (1996). Postupně se stal jedním z nejžádanějších reklamních režisérů a za své reklamy pro nejvýznamnější světové společnosti získal řadu prestižních ocenění. Jeho krátkometrážní parodie na bollywoodské filmy Mulit (2003) je stálou součástí sbírky newyorského Muzea moderního umění. Na poli celovečerní tvorby debutoval kriminálním dramatem HBO Europe Pustina. Pro stejnou firmu natočil seriál Bez vědomí, který byl premiérově uveden v roce 2019. Předsedal mimo jiné porotě reklamní soutěže Film Craft na festivalu Cannes Lions.