Porota s nosem na kreativitu
ADC Czech Creative Awards 2024 se pyšní skvělými porotci, kteří se rozdělí do Advertising Jury a Art Jury, aby ocenili ty nejlepší práce. Předsedou bude letos Catalin Dobre, z McCann Worldgroup. Zasedání poroty bude probíhat od 16. do 19. dubna.
President of Advertising Jury
Catalin Dobre
Co-CEO and Chief Creative Officer of McCann Worldgroup
Romania & Regional Creative Director McCann CEE
Catalin nejprve vystudoval filozofii. Jako copywriter začal pracovat před 19 lety. Nyní je spoluředitelem společnosti McCann Worldgroup Romania a kreativním ředitelem pro střední a východní Evropu. V průběhu let získal 4 Grand Prix Cannes Lions, 2 titanové lvy a několik zlatých, stříbrných a bronzových lvů. Také získal ocenění na všech významných mezinárodních reklamních festivalech od D&AD, Clio, One Show, Eurobest, Lia, New York Festivals, Cresta až po Golden Drum.
Catalin byl součástí první rumunské edice Forbes 30 pod 30, o dva roky později získal ocenění Excellence Award a byl také součástí žebříčku 100 nejlepších kreativců roku 2019 časopisu Adweek. V roce 2023 vstoupil do Síně slávy Golden Drum, nejvýznamnějšího festivalu kreativity ve střední a východní Evropě, jako ocenění jeho snahy o posun kreativity v regionu.
President of Art Jury
& Advertising Jury Member
Mike Martin
CHIEF CREATIVE OFFICER, OGILVY CZECHIA
Jeho reklamní kariéra začala v Jižní Africe a během 25 let ho zavedla do pěti měst a získala mu více než 100 ocenění včetně 22 canneských lvů. Mezi předchozí agentury, kde působil, patří Ogilvy Cape Town a Ogilvy Johannesburg. Oběma těmto agenturám pomohl získat v Cannes ocenění #2 a #3 Agency of the Decade v regionu EMEA. Předtím byl součástí Leo Burnett Group a pracoval v kancelářích ve Frankfurtu, Praze a Johannesburgu. Mezi jeho nejvýznamnější práce patří kampaň #ShavetoRemember pro Philips (D&AD), Bread of the Nation pro jihoafrické pivovary (Zlatý lev z Cannes) a Bride Armour, iniciativa #NOEXCUSE pro Women Abuse initiative (Zlatý lev z Cannes).
Advertising Jury Members
Barbora Ivánová
ART DIRECTOR
Barbora odstartovala kariéru art directorky v roce 2019, kdy reprezentovala Česko v Cannes na soutěži Young Lions v kategorii print. Po krátké zkušenosti v Ogilvy zakotvila v pražské pobočce agentury Triad, kde působila víc než 7 let. Tam se věnovala primárne zahraniční komunikaci Velkopopovického Kozla od Itálie po Jižní Koreu. Mezi její projekty známější na domácí půdě patří kampaň IKEA Proti domácímu násilí, za kterou získala zlato na New York Festivals, a shortlist v Cannes.
Iva Nitkulinec
CREATIVE DIRECTOR, DDB PRAGUE
S vášní pro design a talentem pro tvorbu působivých vizuálů se Iva před 12 lety vydala na svou reklamní cestu jako webdesignérka. Jakmile zvládla všechny dovednosti a umění “make the logo bigger”, začala pracovat jako art directorka v agenturách a ve svém volném čase pomáhala značkám s jejich vizuální identitou. Její láska k řemeslu a velkým nápadům ji přivedly do agentury Kaspen/Jung von Matt, kde jako head of art pracovala na řadě oceněných kampaní pro klienty Ikea, Budějovický Budvar nebo Kofola. Iva je v současné době kreativní ředitelkou v DDB Praha.
Ivan Soukup
CREATIVE DIRECTOR - GAME, OUR LEGO AGENCY
Ivan Soukup začal svou reklamní kariéru asi před 12 lety ve Scholz&Friends Prague. Od té doby pracoval ve velkých síťových agenturách i nezávislých kreativních agenturách jako VCCP, McCann nebo Mustard. V roce 2021 se mu konečně podařilo spojit dvě ze svých největších vášní: hraní her a reklamu na pozici kreativního ředitele v globálním centru nově založené herní divize FTW společnosti DDB. Jeho kampaně zaměřené na hráče získaly velké uznání na reklamních festivalech, včetně jednoho z prvních Entertainment Lions for Gaming na Cannes Lions 2023. Ivan neustále zkoumá možnosti, jak si hrát, v interní agentuře LEGO Group, OLA, v Dánsku.
Julia Dovlatova
ECD VML PRAGUE / WPP AT CP EMEA
Julia nesnáší špatnou reklamu. Je to pro ni výzva vést svůj tým k nápadům, které může sdílet s lidmi i mimo reklamní bublinu, a skutečně je jimi nadchnout. Nyní se věnuje značce Hill’s Pet Nutrition pro EMEA. Má ambice posouvat kreativce na další úrovně dokonalosti.
Julia měla tu čest být členkou poroty na mnoha kreativních festivalech po celém světě. Její práce byly oceněny na významných přehlídkách a přinesly do České republiky první Lvy z Cannes za Digital Craft, Health and Innovation.
Juraj Bartoš
FOUNDER & CREATIVE DIRECTOR, FREE ANDY, BRATISLAVA
Po více než dekádě v agenturách jako VCCP, Nydrle či Oliver CE si založil vlastní fullservisovou agenturu, kde je zároveň i kreativním ředitelem. Juraj má desítky domácích i zahraničních cen za kreativitu v reklamě. Nejvíce ho ale samozřejmě vždy těší to poslední, kterým je nyní ocenění z ADCE Europe. Je členem prezídia ADC Slovensko.
Kateřina Huňová
EXECUTIVE CREATIVE DIRECTOR, ZARAGUZA PRAGUE
Kateřina se pohybuje v reklamě přes 15 let, během kterých působila v agenturách Havas Prague, Made by Vaculík a Zaraguza. Kariéru odstartovala vítězstvím v mezinárodní soutěži Cannes Young Lions a během let doplnila Zlatého lva o řadu dalších českých i zahraničních ocenění. Kromě reklamy se věnuje také psaní knih, v roce 2022 vydala sci-fi distopii Sladké sny.
Lluis Rotger
HEAD OF DESIGN, GIRL&BEAR / VCCP
Lluis, původem z Menorky, začal svou kariéru během vysokoškolských let jako spoluzakladatel reklamní agentury Jirada. Později se přestěhoval do Velké Británie a nakonec se usadil v České republice. Pracoval pro Havas, Geometry a DDB. Dnes je vedoucím designu Girl&Bear Prague ve VCCP. Krásně funguje na pomezí řemesla a řízení lidí. Lluis měl to štěstí, že jeho práce byla mnohokrát oceněna na festivalech jako Cannes Lions, The One Show, Clio, LIA, EuroBest, ADC nebo Golden Drum a mnoha dalších. Kromě toho byl také součástí poroty na festivalech New York Festivals, Lisbon International a Young Cannes Lions.
Martina Bechyňová
CREATIVE DIRECTOR & HEAD OF TROLLING, LIFTAGO
Martina Bechyňová je kreativní ředitelka Liftaga a zástupkyně Creative Copywriters Clubu. V reklamním světě se pohybuje 12 let. Z pozice influencerky přešla na druhý, pro ni zábavnější, břeh. Má zkušenosti z agentur Bubble a Scale, z volné nohy (např. Ambiente, Matuška, Liberecký kraj) i ze strany klienta. Její boj s trolly na sítích Liftaga získal řadu ocenění včetně ADC Czech Creative Awards, shortlist ADCE, a talent roku v soutěži Zlatý středník.
Ondřej Peša
EXECUTIVE CREATIVE DIRECTOR, B&T AGENCY
Ondřej se pohybuje v reklamních vodách přes deset let. Svoji kariéru se rozhodl začít jako account manager a vystřídal několik agentur, než si uvědomil, jak špatný nápad to byl. V pražském Triadu se proměnil v textaře a dnes působí jako Executive Creative director v B&T Agency. Je podepsán pod kampaněmi klientů jako Pilsner Urquell, Kofola, Rohlik Group, Jihlavanka a mnoho dalších. V B&T se mimo jiné postavil za rozhodnutí nepřihlašovat z vlastní iniciativy žádné práce do kreativních soutěží. Jedinou cenu, kterou zde vyhrál, tak zůstává trofej za prvního člověka, co přijel do Brna na schůzku, která byla v Praze.
Art Jury Members
Atila Martins
CREATIVE DIRECTOR CONSULTANT
Atila je brazilský kreativní ředitel žijící v Praze. S reklamnou má víc než 20 let zkušeností. Mezi jeho úspěchy patří ocenění z Cannes Lions, D&AD, Clio a mnoha dalších významných mezinárodních festivalů po celém světě. Kromě mnoha dalších cen získal během šesti po sobě jdoucích letech 17 lvů v Cannes, což z něj dělá jednoho z nejoceňovanějších profesionálů v zemi. Pracoval lokálně i mezinárodně pro značky jako Škoda, Česká spořitelna, T-Mobile, Forbes, Xiaomi, NBA, La Liga, NFL, Harley Davidson a mnoho dalších. Je také fotograf a je hrdý na to, že se v roce 2022 dostal na obálku časopisu Time Magazine s fotografií České republiky.
Jiří Horut
FILM DIRECTOR, HEAD OF CRAFT AND VISUAL ARTIST,
MCCANN PRAGUE / PLANETARY
Narodil se a vyrostl v německém Stuttgartu a v reklamě a filmu se pohybuje již více než 15 let. Spolupracuje s globálními sítěmi, jako jsou WPP, VML, Publicis, OLIVER a také McCann, většinou pro ATL kampaně s hlubokým zaměřením na Film&Fine craft, koncepční design, filmová režie a kreativní vedení. Do jeho portfolia patří několik mezinárodních klientů z Německa, Austrálie, ČR, Velké Británie, USA a Asie, jako jsou Porsche, Pilsner Urquell, SK-II, Vodafone, ŠKODA, O2, Coca Cola, ING, Kozel a mnoho dalších. Za svoji vášeň pro filmové umění a design byl několikrát oceněn: Lürzer's Archive (Nejlepší digitální umělci na světě), Cannes Lions, ADWEEK, Little Black Book, Golden Drum, ADC Czech Awards, ADCE, Clio Awards a také cenou Effie.
Klára Javůrková
CREATIVE LEAD, LEO BURNETT
Klára momentálně působí jako creative lead v Leo Burnett. Do vod české reklamy vstoupila před osmi lety jako juniorní copywriter v Comtechu. Kreativně vyrostla jako senior copywriter ve WMC Grey a v současné době se přesunula do role team leadera. Během své osmileté kariéry posbírala lokální i mezinárodní ceny, včetně Cannes lions. Miluje odvážnou kreativu, která v sobě snoubí punk, humor i syrové emoce.
Richard Axell
CREATIVE DIRECTOR, TRIAD
Richard je současný kreativní šéf agentury Triad a také zakládající člen AI Hubu, který vznikl při AKA. Během 18 let zkušeností v síťových agenturách BBDO, Y&R, McCann, Grey nebo Ogilvy nasál mix klasické kreativy a inovativnosti. Je držitelem zlatého lva z Cannes a Grand Prix Effie. Aktivně se věnuje prezentacím a workshopům o umělé inteligenci, a její implementaci do kreativních procesů. Má zálibu ve sledování eSports a je fanouškem Williama Gibsona.
Art Jury - Design Experts
Aleš Mička
CREATOR, DESIGNER, ADVISER
Absolvent uměleckoprůmyslové školy, započal svou profesionální kariéru koncem 90. let v nadnárodních agenturách jako jsou Leo Burnett Praha, Grey Worldwide Dublin a Euro RSCG. Postupně se zaměřil výhradně na oblast grafického designu s důrazem zejména na tvorbu firemních identit ve vlastním designovém studiu Touch Branding, které opustil, aby mohl lépe naplňovat své vize. Za svou práci získal řadu ocenění v ADC Czech Creative Awards, několikrát se účastnil v porotách kreativních soutěží a byl několik let členem výboru ADC.
Kateřina Handlová
CREATIVE DIRECTOR, RÜCKL
Kateřina Handlová je kreativní ředitelkou sklárny českého love brandu Rückl. V prostředí skla a skláren se pohybuje prakticky od malička, je totiž z rodiny sklářských výtvarníků.
Po studiu na ateliéru skla na VŠUP v Praze pracovala 3,5 roku jako senior designer pro firmu Lasvit na pobočce v Dubaji, poté působila jako designér pro firmu Swarovski v Rakousku nebo pro značku Bomma, pro kterou navrhla například kolekce světel Shibari nebo Tied up romance. Má mnohočetné zkušenosti s návrhy skla/glassware, světelných plastik a svítidel, jak pro soukromé klienty, značky, tak i pro hospitality sector.
Pavel Fuksa
ART, CREATIVE, DESIGN DIRECTOR, FUKSAWORKS
Pavel vede vlastní reklamní, vizuální a designérské studio, kde připravuje řešení pro klienty všech budgetů a velikostí z celého světa, týkající se grafiky, identity, obalového designu, reklamních kampaní, konzultací, ilustrace či animace. Pracoval jako kreativní ředitel v reklamních agenturách na třech kontinentech (Kaspen, Y&R, TBWA Dubai, JWT Dubai a Cairo) a v roce 2024 oslaví 20 let v reklamním businessu, během kterých vyhrál světové i lokální ceny nejrůznějších barev a velikostí.
Petr Štěpán
GRAPHIC DESIGNER, SUPERLATIVE.WORKS
Petr Štěpán vystudoval typografii u prof. Jana Solpery na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze. Deset let působil ve Studiu Najbrt a v roce 2016 založil vlastní studio Superlative.works. Zabývá se návrhy knih, plakátů a komplexních vizuálních stylů včetně orientačních systémů. Mezi jeho realizace patří např. vizuální styl Českých drah, logo a vizuální styl České televize, dlouhodobě spolupracuje na návrzích identit restaurací pro gastro skupinu Together, je spoluautorem loga a designu dopravních prostředků Pražské integrované dopravy a také vizuálu Prague City Tourism. Navrhoval logo a design vítězné prezidentské kampaně generála Petra Pavla. Je držitelem cen Czech Grand Design (2007), Český lev (2010), Red Dot Design Award (2022) a Nejkrásnější Česká kniha (2023).
Art Jury - Craft Experts
Alžběta Jungrová
PHOTOGRAPHER
Alžběta začala fotografovat už na základní škole. Za základ své tvorby považuje dokument a reportáž, protože se zajímá o životy a osudy svých současníků. Za náměty cestovala do nejrůznějších koutů světa a často fotografovala v mezních situacích. Za reportáž o drogách na afghánsko-pákistánských hranicích obdržela mimo jiné čestné uznání Czech Press Photo, za sérii snímků o dětech pracujících v cihelně v pákistánském Péšávaru a za fotografie z barmského uprchlického tábora v Bangladéši obdržela cenu Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky. Podílí se na mnoha charitativních projektech a je jednou ze zakládajících členů skupiny 400ASA.
Pavel Hejný
PROFESSIONAL ADVERTISING PHOTOGRAPHER
Pavel vystudoval ateliér fotografie na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze. Mezi jeho klienty patří Volkswagen, Škoda, Samsung, Erste, Societe Generale, McDonald’s, Pilsner Urquell, Vodafone, M.A.C, BNP Paribas, Adidas, Unicef a mnoho dalších. Od roku 2015 je členem Creative Embassy. Zasedal také v porotě řady mezinárodních soutěží. S kampaní pro magazín Newsweek (ve spolupráci s Y&R Prague) získal zlatého a stříbrného lva v Cannes v kategorii print. V roce 2018 nafotil kampaň pro časopis Reporter, která v Cannes získala 2 stříbrné a 1 bronzového lva, dále cenu Clio Awards, zlato a stříbro v Golden Drum Grand Prix, Cenu Lucie za tištěnou reklamní kampaň roku, zlatou medaili v kategorii Craft na ANDY Awards, a cenu pro nejlepšího reklamního fotografa roku na MIFA.
Pavel Soukup
DIRECTOR, EDITOR, FREELANCE
Pavel, rodák z Prahy, je členem ARAS (Asociace režisérů, scénáristů a dramaturgů) a ČFTA (Česká filmová a televizní akademie). V reklamním, televizním a filmovém světě se pohybuje víc jak 7 let. Za svoji tvorbu získal několik lokálních i mezinárodních cen v čele s ADC Young Director (2017), prestižním filmovým oceněním Český lev (2021), hlavní cenou za televizní seriál na mezinárodním festivalu Serial Killer (2023) a jako první Čech si odnesl International Emmy Award (kategorie webový seriál, 2020).
Robert Hloz
DIRECTOR
Robert studoval režii na filmové škole v Jižní Koreji a ve Zlíně. Za své krátké filmy Mlýn a Numbers získal řadu ocenění, včetně Kodak Student Gold Award, nominace na Českého lva, dostal se mezi výběr na Berlinale Talents a do semifinále studentského Oscara. Jeho film Crumbs vyhrál v sekci Straight8 v Cannes 2020. Během studií Robert začal pracovat jako reklamní režisér. Jeho zkušenosti s trikovou i klasickou filmovou režií mu umožňují kombinovat precizně technickou vizuální stránku se skvělým herectvím. Jeho celovečerní sci-fi film Bod obnovy, je považován za první české sci-fi natočené po šedesáti letech, a byl prodán do více než 30 zemí.